Sada je: 14 srp 2020, 15:39.
Razne diskusije nevezane za Linux.

Moderator/ica: Moderatori/ce

jurastublic je napisao/la:
shrike je napisao/la:Ovo sa inercijom sam i ja radio dok sam vozio prije pface

Uh, vožnja u leru je jako loša navika. Odričeš se dijela upravljanja koje ti može zatrebati u svakom trenutku, auto je nestabilan, pumpe za vodu i ulje rade presporo zbog malog broja okretaja - slabije hlađenje i podmazivanje, na nizbrdici trošiš kočnice umjesto kočenja motorom. U stvari, kad jednom dostigneš određenu brzinu i tako više ne stišćeš puno gasa u odgovarajućem stupnju. Također, inercija putem transmisije drži da broj okretaja ne padne tako naglo i ne traži dodatno gorivo da održava motor da ne crkne (kao što mora u leru). Tako da potrošnja inercijom u leru nije toliko manja kako izgleda a odričeš se praktički svega dobrog.


Jura slažem se s tobom. Opasna navika, još da dodam servo volan pa se ti misli ako ti crkne auto u vožnji.

Pozz
Jesi li sretan ???
Avatar
Postovi: 833
Postovi: 833
Pridružen/a: 30 ruj 2013, 12:12
Podijelio/la zahvalu: 42 puta
Primio/la zahvalu: 39 puta
Spol: M
OS: Xubuntu 20.04
Uf, a kaj je najgore benzince sam vozio sve skupa mozda 5 minuta, sve ostalo dizel. I to nista od 2014. Moral bum par sati u autoskoli uplatiti.
Es gibt keinen Gott, kein Universum, keine menschliche Rasse, kein irdisches Leben, keinen Himmel, keine Hölle. Es ist alles ein Traum - ein grotesker und dummer Traum. Nichts existiert außer dir. Und du bist nur ein Gedanke - ein vagabundierender Gedanke, ein nutzloser Gedanke, ein heimatloser Gedanke, der verloren in der leeren Ewigkeit wandelt!
Avatar
Moderator
Postovi: 10058
Moderator
Postovi: 10058
Pridružen/a: 07 pro 2007, 18:07
Podijelio/la zahvalu: 169 puta
Primio/la zahvalu: 276 puta
Spol: Y
OS: utuntu 19.10
@vision, ne, ne i ne... za auto (u cjelini) nije dobro voziti u leru, razloga je više (neke je @jurastublić i naveo) no evo još jedan jednostavan primjer...

Napon alternatora ovisi o broju okretaja motora i trenutnom električnom opterećenju. Sa druge pak strane napon akumulatora ovisi o stanju napunjenosti, opcem stanju akumulatora i temperaturi akumulatora.
Sad kad znamo te dvije bitne stvari, ako imaš upaljenu klimu, upaljena svijetla i upaljen radio (s time da je danas potrošača u autu i puno više), alternator bez obzira što su sve komponente ispravne, pri niskom broju okretaja (ler gas je obično od 600 do 800 rpm) ne ne moze dati dovoljno struje za punjenje akumulatora što dugoročno učestalim stavljanjem motora vozila u ler uništava akumulator (a trpe i druge komponente oko motora).
Novi motori (pogotovo ovi mali benzinski turbaci) su još kompliciraniji od moje stare TDI PD krame koja je poznata po pouzdanosti, ali što njoj vrijedi pouzdanost (kvaliteta) ako ću je ja kao vozač pokvariti nepravilnim korištenjem.

Sjećam se jednog testiranja koje je prije 10+ godina napravio Volvo, uzeli su dva identična motora, stavili ih na radni stol i upalili. Test je trajao xy mjeseci i jedan motor je radio u simulaciji normalnog korištenja dok je drugi radio non-stop na leru. Gasili su ih samo radi redovnog servisa kad bi u simuliranim uvjetima svaki odradio pretpostavljenih 15 000 km. Nakon pređenih 500 000 km zaustavili su motore i rastavili ih. Motor koji je bio stalno u leru je bio jače potrošen (košuljice cilindara, klipni prstenovi, ventili, ležaji radilice) od onoga koji je radio u simuliranim uvjetima vožnje... kako, ako je rad motora u praznom hodu dobar?

Ja u autu imam: hladnjak tekućine za hlađenje motora, hladnjak turbine, hladnjak tekućine za kočnice, hladnjak goriva... pa neće ti hladnjaci obavljati svoju funkciju božjom voljom, treba motor raditi normalno da bi stvar funkcionirala kako je zamišljena od proizvođača.

PS. Danas su dizeli opremljeni DPF filterima, a oni ne rade pri niskom broju okretaja već samo skupljaju čestice NOx-a i čekaju da se motor zagrije i bude 15-20 minuta u optimalnom radnom području... zato se danas masa vozača hvata za glavu kad shvate da su štedljivom vožnjom ubili DPF i napravili si štetu od par k kn.
[+ Prikaži] Klik
ThinkPad T440p
Intel Core i5-4300M
Intel HD Graphics 4600
16GB DDR3L
1xSanDisk X400 512 GB & 1x240GB Intel 2500 Pro
15.6" FHD IPS anti-glare
6 & 9 cell Li-Ion battery
OS: kako kada
Slika: dio kolekcije

***

ZEN
"Charlie. What are you thinking?"
"I'm thinking about what I want and what I need."
"What do you want?"
"I want a peaceful soul."
"And what do you need?"
"I need a bigger gun."
Avatar
Site Admin
Postovi: 10564
Site Admin
Postovi: 10564
Pridružen/a: 01 kol 2012, 12:39
Podijelio/la zahvalu: 576 puta
Primio/la zahvalu: 795 puta
Spol: M
OS: LinuxMint Cinnamon
Nisam nigdje napisao da treba voziti u leru, već da hlađenje ne bi trebalo biti slabije.
Avatar
Postovi: 1801
Postovi: 1801
Pridružen/a: 15 sij 2014, 09:37
Lokacija: Zaljev svetaca
Podijelio/la zahvalu: 69 puta
Primio/la zahvalu: 177 puta
Spol:
OS: Leap 15.1 / Hera 5.1
vision je napisao/la:Nisam nigdje napisao da treba voziti u leru, već da hlađenje ne bi trebalo biti slabije.

Kako nije slabije? Pa pumpa je vezana zupčastim remenom na motor što znači manji rpm = manji protok tekućine za hlađenje... i obrnuto.
[+ Prikaži] Klik
ThinkPad T440p
Intel Core i5-4300M
Intel HD Graphics 4600
16GB DDR3L
1xSanDisk X400 512 GB & 1x240GB Intel 2500 Pro
15.6" FHD IPS anti-glare
6 & 9 cell Li-Ion battery
OS: kako kada
Slika: dio kolekcije

***

ZEN
"Charlie. What are you thinking?"
"I'm thinking about what I want and what I need."
"What do you want?"
"I want a peaceful soul."
"And what do you need?"
"I need a bigger gun."
Avatar
Site Admin
Postovi: 10564
Site Admin
Postovi: 10564
Pridružen/a: 01 kol 2012, 12:39
Podijelio/la zahvalu: 576 puta
Primio/la zahvalu: 795 puta
Spol: M
OS: LinuxMint Cinnamon
Baš sada gledam još malo i čini mi se da Dacia Duster dosta solidna konkurencija suzuki sx4/vitara. Kaj mislite?
Es gibt keinen Gott, kein Universum, keine menschliche Rasse, kein irdisches Leben, keinen Himmel, keine Hölle. Es ist alles ein Traum - ein grotesker und dummer Traum. Nichts existiert außer dir. Und du bist nur ein Gedanke - ein vagabundierender Gedanke, ein nutzloser Gedanke, ein heimatloser Gedanke, der verloren in der leeren Ewigkeit wandelt!
Avatar
Moderator
Postovi: 10058
Moderator
Postovi: 10058
Pridružen/a: 07 pro 2007, 18:07
Podijelio/la zahvalu: 169 puta
Primio/la zahvalu: 276 puta
Spol: Y
OS: utuntu 19.10
shrike je napisao/la:...Dacia Duster...

Ma koja mrtva dacia? Imamo ih u firmi, nisu ni do koljena Renaultu Kangoou, a pogotovo nekom japancu. Uzeo bih to jedino kada bi bila 50% jeftinija, a nije.
Avatar
Moderator
Postovi: 5841
Moderator
Postovi: 5841
Pridružen/a: 28 lis 2011, 23:31
Lokacija: Zagreb
Podijelio/la zahvalu: 206 puta
Primio/la zahvalu: 260 puta
Spol: M
OS: Arch i samo Arch Xfce
Vl@do je napisao/la:
shrike je napisao/la:...Dacia Duster...

Ma koja mrtva dacia? Imamo ih u firmi, nisu ni do koljena Renaultu Kangoou, a pogotovo nekom japancu. Uzeo bih to jedino kada bi bila 50% jeftinija, a nije.

Potpisujem, a i već sam ti rekao da moj glas ide Vitari 1.6 AWD GL, a ako hoćeš i navigaciju (o tome ćemo na PP), adaptivni tempomat, grijana sjedala da ti guza bude sretna po zimi , automatsku klimu i još brdo sitnica (nisu bitne, ali nije ni doplata za jači model astronomska) onda Vitaru AWD 1.6 GL+ (ma pogledaj razliku u opremi sam ako već nisi), a stari model Dacije Duster zaboravi, a novi model (2018) više neće biti tako jeftina.
[+ Prikaži] Klik
ThinkPad T440p
Intel Core i5-4300M
Intel HD Graphics 4600
16GB DDR3L
1xSanDisk X400 512 GB & 1x240GB Intel 2500 Pro
15.6" FHD IPS anti-glare
6 & 9 cell Li-Ion battery
OS: kako kada
Slika: dio kolekcije

***

ZEN
"Charlie. What are you thinking?"
"I'm thinking about what I want and what I need."
"What do you want?"
"I want a peaceful soul."
"And what do you need?"
"I need a bigger gun."
Avatar
Site Admin
Postovi: 10564
Site Admin
Postovi: 10564
Pridružen/a: 01 kol 2012, 12:39
Podijelio/la zahvalu: 576 puta
Primio/la zahvalu: 795 puta
Spol: M
OS: LinuxMint Cinnamon
OK, zašto Vitara? Po ovome:

Vitara http://www.suzuki.hr/wp-content/uploads ... h_spec.pdf
SX4 http://www.suzuki.hr/wp-content/uploads ... h_spec.pdf

Djeluju kao da su veoma, veoma slični ili isti što se tiče mehanike (isti motori i mjenjač, na bazi istog sustava je sve). Dakle, razlike su minimalne osim što vitara čini se ima pomoć pri spuštanju/silaženju i manje prostora.
Es gibt keinen Gott, kein Universum, keine menschliche Rasse, kein irdisches Leben, keinen Himmel, keine Hölle. Es ist alles ein Traum - ein grotesker und dummer Traum. Nichts existiert außer dir. Und du bist nur ein Gedanke - ein vagabundierender Gedanke, ein nutzloser Gedanke, ein heimatloser Gedanke, der verloren in der leeren Ewigkeit wandelt!
Avatar
Moderator
Postovi: 10058
Moderator
Postovi: 10058
Pridružen/a: 07 pro 2007, 18:07
Podijelio/la zahvalu: 169 puta
Primio/la zahvalu: 276 puta
Spol: Y
OS: utuntu 19.10
Nisu isti motori.
[+ Prikaži] Klik
ThinkPad T440p
Intel Core i5-4300M
Intel HD Graphics 4600
16GB DDR3L
1xSanDisk X400 512 GB & 1x240GB Intel 2500 Pro
15.6" FHD IPS anti-glare
6 & 9 cell Li-Ion battery
OS: kako kada
Slika: dio kolekcije

***

ZEN
"Charlie. What are you thinking?"
"I'm thinking about what I want and what I need."
"What do you want?"
"I want a peaceful soul."
"And what do you need?"
"I need a bigger gun."
Avatar
Site Admin
Postovi: 10564
Site Admin
Postovi: 10564
Pridružen/a: 01 kol 2012, 12:39
Podijelio/la zahvalu: 576 puta
Primio/la zahvalu: 795 puta
Spol: M
OS: LinuxMint Cinnamon

Na mreži
Trenutno korisnika/ca: / i 3 gostiju.