Stranica: 2/2.

Re: Khronos Vulkan Graphics API

PostPostano: 17 vel 2016, 07:52
Postao/la Grof
Mene baš zanima hoće li se Vulkan moći nametnuti kao industry standard i izgurati DirectX 12.
Valveu bi to trebalo biti prilično bitno. ;)

Re: Khronos Vulkan Graphics API

PostPostano: 17 vel 2016, 11:36
Postao/la JH-IM
Grof je napisao/la:Mene baš zanima hoće li se Vulkan moći nametnuti kao industry standard i izgurati DirectX 12.
Valveu bi to trebalo biti prilično bitno. ;)


https://www.khronos.org/members/

Sa obzirom da je iza toga svaka bitnija firma u IT svijetu, trebao bi uspjeti. Na spisku je i Microsoft i Apple, ali oni se neće pretrgnuti, Microsoft jer mu je to konkurencija, a Apple voli svoj walled garden pa ima svoj Metal API.

Re: Khronos Vulkan Graphics API

PostPostano: 17 vel 2016, 13:27
Postao/la Grof
Microsoft tu jednostavno mora biti. Mora biti na izvoru informacija jer mu je to direktna konkurencija DirectX-u, a mora biti jer ako vjetrovi počnu puhati u smjeru Vulkana, mora ga brzo podržati. u protivnom bi imao samo velike i nepotrebne gubitke. Ovako si sigurno može smanjiti štetu ako DirectX-u naglo padne popularnost.
Appleu je Vulkan interesantan zbog mogućeg većeg portanja igara na OSX i iOS uređaje, jer ruku na srce na Valveu baš nema neka velika količina igara za Apple u odnosu na Win. A Apple kad-tad mora tražiti nove niše kako pridobiti svoje fanove. Izgleda da se šensi-mensi sve manje "puši"

Re: Khronos Vulkan Graphics API

PostPostano: 17 vel 2016, 15:03
Postao/la JH-IM
Grof je napisao/la:Microsoft tu jednostavno mora biti. Mora biti na izvoru informacija jer mu je to direktna konkurencija DirectX-u, a mora biti jer ako vjetrovi počnu puhati u smjeru Vulkana, mora ga brzo podržati. u protivnom bi imao samo velike i nepotrebne gubitke. Ovako si sigurno može smanjiti štetu ako DirectX-u naglo padne popularnost.
Appleu je Vulkan interesantan zbog mogućeg većeg portanja igara na OSX i iOS uređaje, jer ruku na srce na Valveu baš nema neka velika količina igara za Apple u odnosu na Win. A Apple kad-tad mora tražiti nove niše kako pridobiti svoje fanove. Izgleda da se šensi-mensi sve manje "puši"


Da bi bilo više igara za Macintoshe najprije im moraju početi ugrađivati bolje grafičke kartice, većina Macintosha nema grafičku karticu koja može pokretati moderne igre ni u 1080p, da ni ne spominjem one sa Retina rezolucijama, to bi opet znatno podiglo cijenu ionako skupih Macintosha. Tu su i tehnički problemi sa veličinom gamerskih grafičkih kartica, ne bi im više MacBook mogao biti tako tanak, o hlađenju da ni ne pričam. Iako sumnjam da će Apple usvojiti nešto što koriste Windowsi i Linux, to nije u skladu sa njihovim walled gardenom dijeliti nešto sa "inferiornim" platformama.

Re: Khronos Vulkan Graphics API

PostPostano: 17 vel 2016, 15:36
Postao/la kk
Valvetu bi trenutno OpenGL trebao biti bitniji, jer od Vulkana neće biti još ništa sljedećih godinu dana, možda i duže; iako je Valve pogurao Steam na Linux, unaprijedio kernel input stack, te natjerao Nvidiu i Intel da još više poboljšaju drivere AMD je i dalje ostao somnolentan. Gameri ne koriste PC samo za igranje, već i za druge stvari, neke od tih stvari koriste OGL; pa ako Valve želi baš da uloži u platformu morati će pogurati Vulkan na svim frontovima, to je mogao učiniti i sa OGL, ali nije, tako da ne treba očekivati da će to uraditi s Vulkanom. Što znači da će se situacija razvijati par godina, a ne na brzinu. To je pogled iz smjera PC korisnika, Steambox je druga priča u kojoj ima smisla forsirati Vulkan samo za gaming, u neki veliki uspjeh Steamboxa sumnjam jer su Xbox i PS uspješni zbog posve drugih razloga, a zajedno imaju i do 3-4 puta više korisnika nego Steam. Isto tako dolazi Wayland, neki od Wayland developera rade Intelove Vulkan drivere, tako da Valve pod hitno mora izdati bolji klijent i za X i za Wayland, izdati x64 only klijent te dovesti u red nekvalitetne i inferiorne portove. Zbog bugova u Steamu, povlačenja x86_32 depova i lošijih performansi uz lošiju kvalitetu slike sam i obrisao Steam na Linux mašini.

Ono što bi bilo zanimljivo je podrška za Vulkan u DEovima, iako je Vulkan overkill, mislim da nam je overkill trenutno potreban (WM i rendering je CPU cappan proces), a bio bi i dobar temelj za budućnost, da se kaos od OGL više nikad ne desi, iz KDEa su izjavili da ništa neće biti od toga: https://blog.martin-graesslin.com/blog/ ... n-in-kwin/

Nisam nailazio na neke vijesti o podršci Vulkana u profesionalnom softwareu (CAD, modeliranje itd.), ako netko na nešto naiđe neka objavi; taj bi segment trebao biti puno bitniji za kvalitetu drivere i budućnost FLOSSa.